Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2013

H λογοτεχνία με τη μέθοδο της Δραματοποίησης.

Μετά το σχολείο σήμερα 25/10/2013 ήμουν καλεσμένη, στα γνωστά παλιά λημέρια στην Παιδαγωγική Σχολή στο ΤΕΠΑΕ του ΑΠΘ,από τον Αντρέα Καρακίτσιο καθηγητή παιδικής λογοτεχνίας για την υποστήριξη της πρακτικής των φοιτητριών και φοιτητών.Κομμάτι που ανέλαβα η λογοτεχνία με τη μέθοδο της δραματοποίσης.Άλλωστε εδώ και έξι χρόνια το μέρος αυτό υποστηρίζεται από το βιβλίο μας "Πέντε βήματα για δράση"Η λογοτεχνία με τη μέθοδο της δραματοποίησης,Ε.Αρτζανίδου -Αντ.Καρακίτσιο,εκδ.Διάπλαση.
Ένα υπέροχο δίωρο με όμορφα καθαρά πρόσωπα νέων με θέληση και δίψα,σύντομα μαζί τους για την εφαρμογή


Οπισθόφυλλο του βιβλίου:
Παιδική λογοτεχνία και δραματοποίηση για το νηπιαγωγείο και το Δημοτικό.
Το βιβλίο "Πέντε βήματα για δράση" έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να καλύπτει θεωρητικά και πρακτικά την προσέγγιση της παιδικής λογοτεχνίας με τη μέθοδο της δραματοποίησης στο νηπιαγωγείο-Δημοτικό.
Στο πρώτο μέρος αναφέρονται θεωρητικές απόψεις που αφορούν τη δραματοποίηση μέσα στη σχολική τάξη. Παρουσιάζεται πλήρως καταγεγραμμένη η εργασία που έγινε στα πλαίσια της πρακτικής άσκησης του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και εκπαίδευσης του ΑΠΘ και υλοποιήθηκε από φοιτήτρια του Ε΄ εξαμήνου. Στο δεύτερο μέρος καταγράφονται αναλυτικά τα πέντε βήματα που προτείνονται για δραστηριότητα στο νηπιαγωγείο-δημοτικό με όχημα την παιδική λογοτεχνία και τεχνική τη δραματοποίηση που υποστηρίζεται με τις λέξεις-κλειδιά που προκαλούν δράση.
Τα πέντε βήματα για δράση είναι: α) Στόχοι-επιδιώξεις β) Πρώτη επαφή της ιστορίας με τα νήπια γ) Διανομή ρόλων δ) Συγγραφή διασκευής ε) Εφαρμογή.
Στο βιβλίο προτείνονται εννιά τίτλοι βιβλίων παιδικής λογοτεχνίας και περιγράφονται αναλυτικά τα πέντε βήματα, η πρόταση ολοκληρώνεται με τη διασκευή της κάθε ιστορίας και τον τρόπο-χώρο υλοποίησής της. Σε κάθε σκηνή έχει προβλεφθεί μουσική πρόταση.
Το βιβλίο είναι χρήσιμο για το θεωρητικό αλλά και για το πρακτικό του μέρος, αφορά φοιτητές Παιδαγωγικών τμημάτων, νηπιαγωγούς και δασκάλους που δεν έχουν ασχοληθεί με τη μέθοδο της δραματοποίησης, και τους δίνεται η ευκαιρία να ασχοληθούν και να κάνουν ένα ακόμη βήμα πέρα από τα πέντε βήματα για δράση.

Ένα βιβλίο εργαλείο.
Ένα βιβλίο που γεννήθηκε μέσα στην τάξη ύστερα από πολλά χρόνια πράξης.
Ένα βιβλίο που εφαρμόστηκε στην πρακτική άσκηση του παιδαγωγικού τμήματος νηπιαγωγών του ΑΠΘ από φοιτήτριες με επιτυχία!
Ένα βιβλίο που θα χρησιμοποιηθεί με ευκολία και από τον πιο δύσπιστο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου