Σάββατο, 26 Φεβρουαρίου 2011

Στον τοίχο,¨Με ένα βιβλίο υπάρχω",Karfitsa,25/2/2011


Με ένα βιβλίο υπάρχω.

Με αφορμή το πρόγραμμα της φιλαναγνωσίας στα 801 Δημοτικά Σχολεία της χώρας οι μαθητές Α΄και Β΄ τάξεις είναι οι πρώτοι που συστηματικά μια φορά την εβδομάδα θα ακούσουν ένα βιβλίο κάποιου συγγραφέα.Η επιλογή σε αυτές τις ηλικίες ειδικά στην Α΄τάξη γίνεται από τον εκπαιδευτικό όπως και η ανάγνωση του βιβλίου. Η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας ήταν και είναι πολύ ουσιαστική, θετική, και δεν πρόκειται να μείνει μόνο εδώ .Το πρόγραμμα θα επεκταθεί την επόμενη χρονιά σε όλες τις τάξεις των 801 Δημ.Σχ και τη μεθεπόμενη σε όλα τα σχολεία της επικράτειας. Ωστόσο αυτό που θα πρέπει να γίνει, και είναι στις προθέσεις της πολιτείας, είναι η επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών ως προς την προσέγγιση της Λογοτεχνίας, δηλαδή τη μεθοδολογία που θα κάνει το βιβλίο ποιο ελκυστικό στο παιδί, άλλωστε αυτός είναι ο στόχος να χτίσουμε αναγνώστες και παιδιά με άποψη και κρίση. Προσέξτε η εισαγωγή της Λογοτεχνίας δεν μπήκε στο πρόγραμμα και σωστά, ως μάθημα. Η Λογοτεχνία έχει στόχο την ψυχαγωγία και την επαφή με όλο το κείμενο.Για τη φετινή χρονιά ξεκίνησαν κάποιες δράσεις με πρωτοβουλία Σχολικών Συμβούλων του νομού Θεσσαλονίκης, ενώ και η Περιφέρεια Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προηγήθηκε όλων των Περιφερειών, διοργανώνοντας τέλη Δεκέμβρη ημερίδα φιλαναγνωσίας, απευθυνόμενη στους Σχ. Συμβούλους όλης της Κεντρικής Μακεδονίας. Προσωπικά έχω την τιμή να βρίσκομαι στην Δ/νση Αν. Θεσ/νίκης στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος και σε συνεργασία με τους Συμβούλους, διοργανώνουμε μικρά σεμινάρια.Ιδιαίτερα θέλω να αναφερθώ στα μηνύματα που εισπράττουμε εδώ και ένα μήνα, και έπεται συνέχεια μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς, από τα δίωρα βιωματικά εργαστήρια που μου πρότεινε ο κ.Κόπτσης Αλ., Σχ. Σύμβουλος της 7ης Περιφ.Δημ.Εκπ/σης ν. Θεσσαλονίκης.Στις μικρές ομάδες εκπαιδευτικών που συναντούμε από σχολείο σε σχολείο, δίχως τη διατάραξη του ωρολογίου προγράμματος, παρουσιάζω ένα πρόγραμμα δράσεων με τεχνικές και μεθόδους που μπορούν να κάνουν την ώρα του βιβλίου μια ώρα αισθητικής απόλαυσης. Οι εκπαιδευτικοί μέχρι τώρα ενδιαφέρονται και θέλουν να το εφαρμόσουν. Στο τέλος κάθε συνάντησης, στηρίζεται σε έξι διαφορετικές τεχνικές, όλοι ομολογούν πως τα εργαλεία προσέγγισης που τους δίνουμε είναι χρήσιμα και έχουν άμεση εφαρμογή, ωστόσο όλοι από τους συμμετέχοντες επιμένουν και θέλουν επιπλέον υποστήριξη και επιμόρφωση, άλλωστε έτσι μόνο το πρόγραμμα θα περπατήσει και θα έχει μέλλον.

Aρτζανίδου Έλενα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου